Politica de confidențialitate

Protecția datelor cu caracter personal

Începând cu data 25 Mai 2018 a intrat în vigoare Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 Aprilie 2016 pentru protecția persoanelor fizice cu privire la procesarea datelor personale și libera mișcare a acestor date (Regulamentul General de Protecție a Datelor Personale/General Data Protection Regulation), cunoscut și ca GDPR.

Regulamentul instituie drepturi și obligații pentru persoanele vizate și pentru operatori, iar societatea noastră face constant eforturi pentru a asigura respectarea lor. Securitatea datelor dumneavoastră este foarte importantă pentru noi și ne angajăm să fim transparenți și deschiși.

Am luat măsuri pentru a vă proteja datele cu caracter personal împotriva pierderii, utilizării necorespunzătoare, accesului neautorizat și pentru a le prelucra în conformitate cu responsabilitățile instituite de regulament.

Așadar, vrem să vă informăm care sunt drepturile dumneavoastră cu privire la  prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal.

Dacă faceți parte dintr-una din categoriile de mai jos, vă rugăm să regăsiți informații despre prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal în notele de informare de mai jos, cu informații specifice pentru fiecare categorie.

Stimate client,

Având în vedere dispozițiile art. 13 prevăzute în Regulamentul (UE) 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului European privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date (GDPR), dorim să vă informăm despre modul și termenii de prelucrare a datelor dumneavoastră cu caracter personal. În situația în care aveți întrebări cu privire la informațiile prezentate, vă oferim datele de contact ale Ofițerului de protecția datelor în vederea lămuririi acestor aspecte.

 
1.Operatorul datelor cu caracter personal

Operatorul datelor dumneavoastră ROCAPITAL IFN S.A. persoana juridică română, cu sediul în București, Splaiul Unirii 165, TN Offices 2, etaj 9 sala întâlnire 1, sector 3, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J2014004569409, având CUI nr. RO 33056296.

 
2.Responsabilul de protecția datelor cu caracter personal

ROCAPITAL IFN S.A. a desemnat un Ofițer de protecție a datelor cu caracter personal, pe care îl puteți contacta referitor la aspectele legate de procesarea datelor dumneavoastră, precum și la exercitarea drepturilor pe care le dețineți conform GDPR. Datele de contact ale acestuia sunt: e-mail: dpo@rocapital.eu.

 

3.Scopurile și temeiurile juridice în baza căror sunt procesate datele.

Datele dumneavoastră personale sunt procesate de către subscrisa în următoarele scopuri și în baza următoarelor temeiuri de prelucrare, respectiv:

  • pentru încheierea sau executarea unui contract de credit la care dumneavoastră sunteți parte (de ex: furnizarea serviciilor financiare non-bancare, informări cu privire la produsul solicitat, informări cu privire la situația creditului) și pentru efectuarea unor analize pre-contractuale în vederea încheierii contractului de credit (de ex: analize preliminare creditului), având ca temei legal Articolul 6(1)(b) din GDPR;
  • pentru îndeplinirea operațiunilor curente în vederea desfășurării activității financiare non-bancare, analizarea și minimizarea riscurilor financiare și reputaționale în legătură cu furnizarea serviciilor și produselor financiar non-bancare; asigurarea unui nivel ridicat de securitate la nivelul sistemelor informatice, în baza interesului legitim al Operatorului, prevăzut de Art. 6(1)(f) GDPR,
  • pentru raportarea către și verificările în cadrul bazei de date gestionate Biroul de Credit SA, în baza interesului legitim al Operatorului și al Participanților la Sistemul Biroului de Credit SA, având ca temei legal Articolul 6(1)(f) din GDPR;
  • în scop de efectuare a unei analize financiare (scoring), inclusiv prin profilare asupra unor date financiare anterioare, dacă v-ați dat consimțământul în mod liber, având ca temei legal de procesare Articolul 6(1)(a) din GDPR;
  • monitorizarea, securitatea și paza persoanelor, spațiilor, bunurilor, prin camerele video amplasate în spațiile Operatorului, în baza interesului legitim prevăzut de Art. 6(1)(f) din GDPR;
  • pentru a afla ce preferințe aveți, inclusiv prin profilare, astfel încât să adaptăm modul în care vă contactăm, produsele noastre, modul în care plătiți creditul, ca să răspundă necesităților dumneavoastră, în baza interesului legitim al Operatorului, prevăzut de Art. 6(1)(f) din GDPR;
  • pentru colectarea restanțelor pe cale amiabilă sau proceduri judiciare, în baza interesului legitim al Operatorului, prevăzut de Articolul 6(1)(b)(f) din GDPR;
  • pentru a răspunde plângerilor și altor cereri pe care le primim de la dumneavoastră, în baza obligațiilor legale ale Operatorului, Articolul 6(1)(c) din GDPR;
  • în scopul respectării obligațiilor legale ale Operatorului, cum ar fi scopuri contabile şi fiscale, prevenirea fraudelor, spălării banilor și finanțării terorismului, cunoașterea clientelei, raportarea tranzacțiilor suspecte, raportarea către Centrala Riscurilor de Credit având ca temei legal Articolul 6(1)(c) din GDPR;
  • în scop de marketing, în special pentru a vă prezenta o ofertă potrivită situației financiare pe care o aveți, dacă ne-ați dat consimțământul în mod liber, având ca temei legal de procesare Articolul 6(1)(a) din GDPR.

 

4.Categoriile de date cu caracter personal prelucrate
  • date privind identificarea persoanei fizice, precum: nume, prenume, seria și numărul cărții de identitate, pașaportului, codul numeric personal, codul unic de înregistrare sau codul de identificare fiscală (în cazul persoanelor fizice autorizate sau care desfășoară profesii liberale), cod țară și serie/număr pașaport pentru persoanele nerezidente, data de naștere, datele privind adresa de domiciliu, corespondență și reședință;
  • alte date privind identificarea persoanei fizice: sex, locul nașterii, numele anterior (dacă este cazul), semnătura, IP-ul, date de geolocalizare, imaginea, vocea, înregistrarea audio-video, nr. telefon, fax și adresa de e-mail;
  • date necesare în vederea încheierii unui contract de credit cu dumneavoastră: date privind situația economică, financiară, socială și patrimonială, date financiare privind produsele de creditare achiziționate, situația datoriilor și istoricul acestora;
  • date referitoare la produsele de tip credit solicitate/acordate: tipul și denumirea Participantului, tipul de produs, starea produsului/contului, data acordării, durata contului, sumele acordate, sumele datorate, data actualizării, valuta, frecvența plăților, suma plătită, rata lunară, sumele restante, numărul de zile de întârziere, data primei restanțe, categoria de întârziere, data ultimei plăți;
  • date referitoare la relațiile cu alte conturi: informații referitoare la produse de tip credit la care persoana vizată are calitatea de codebitor și/sau garant;
  • date referitoare la evenimente care apar în perioada de derulare a produsului de tip credit, cum ar fi cele referitoare la restructurarea/refinanțarea, darea în plată, cesiunea contractului de credit, cesiunea creanței), contul bancar, date despre beneficiarul real;
  • date referitoare la angajator: numele și adresa angajatorului, data înscrierii acestei informații, CUI;
  • date referitoare la insolvență.

 

5.Informații privind sursa datelor cu caracter personal

 Datele cu caracter personal pe care le prelucrăm sunt colectate din următoarele surse:

  • direct de dumneavoastră, prin documentele pe care le completați sau ni le furnizați, cât și ca rezultat al interacțiunilor pe care le aveți cu Operatorul la telefon sau prin alte mijloace de comunicare;
  • datele cu caracter personal privind datoriile dvs. administrate de KRUK Romania SRL, societate din grupul Operatorului, precum și istoricul acestor datorii ne-au fost acordate de KRUK Romania SRL, în baza consimțământului dvs. exprimat anterior obținerii datelor, în cadrul interacțiunilor telefonice cu Operatorul;
  • din surse externe Operatorului, cum sunt Biroul de Credit SA, Centrala Riscului de Credit, Buletinul Procedurilor de Insolventă, alte instituții și autorități publice, în condițiile legii, executorii judecătorești (în cazul în care sunt inițiate proceduri pentru recuperarea datoriei).
 
6.Trebuie să ne furnizați datele dumneavoastră personale?

 În măsura în care datele dumneavoastră personale sunt prelucrate pentru a încheia un contract de credit, nefurnizarea acestor date va face imposibilă îndeplinirea de către Operator a obligațiilor sale legale în legătură cu acordarea creditului, încheierea și executarea contractului de împrumut.

Consimțământul verbal pe care îl exprimați în discuțiile telefonice pentru obținerea datelor privind datoriile dvs. administrate de KRUK Romania SRL și istoricul acestor datorii, poate fi retras oricând, fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia. În situația în care vă veți retrage consimțământul, există posibilitatea să nu putem iniția sau continua raporturi juridice.

Consimțământul pentru prelucrarea datelor în scop de marketing pe care l-ați exprimat este facultativ și poate fi retras oricând. În cazul retragerii, nu veți mai primi oferte de natură financiară de la noi. În același timp, dorim să vă informăm că retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea procesării datelor dvs. cu caracter personal în scop de marketing efectuată anterior retragerii acestuia.

Consimțământul pentru comunicarea audio și video cu reprezentanții operatorului este facultativ și poate fi retras oricând de către dvs., fără a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia. În același timp, dorim să vă informăm că retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea prelucrării datelor dvs. efectuată anterior retragerii acestuia.

 
7.Profilarea și luarea de decizii automate

 Datele dumneavoastră vor fi procesate prin mijloace automate, inclusiv prin profilare. Profilarea înseamnă ca datele dumneavoastră personale sunt utilizate pentru a determina dacă solicitarea dvs. de creditare se încadrează în condițiile Operatorului de acordare a creditului solicitat, pentru a va evalua preferințele, pentru a afla care este metoda preferată de contact, pentru a analiza modul în care rambursarea creditului poate fi executată.

Procesul de luare a deciziei în mod automat (inclusiv crearea de profiluri) se va baza pe datele pe care i le comunicați Operatorului într-un chestionar financiar precum și cele obținute din surse externe, pe baza consimțământului dumneavoastră. Decizia va fi luată, în special, pe baza veniturilor și a situației economice și sociale (incluzând aici și obligațiile deja contractate).

RoCapital IFN SA utilizează un algoritm de încadrare într-o clasa de rating asociată (denumit în continuare Scoring de credit) prin care se urmărește determinarea într-o manieră obiectivă a capacității celor care solicita împrumuturi de a plăti ratele aferente, respectiv capacitatea de rambursare. Pe baza punctajului obținut, respectiv a clasei de rating în care acesta a fost încadrat, se poate lua decizia de aprobare sau respingere a solicitării.

Informațiile necesare pentru obținerea Scoringului de credit pot fi de următoarea natură:

Date cu caracter financiar:

  • Veniturile obținute de persoana care efectuează solicitarea de credit cât și ale codebitorilor, valoarea acestora și sursele aferente;
  • Alte datorii existente, natura cât și valoarea acestora;
  • Evenimente de natura întârzierilor la plata altor împrumuturi (dacă este cazul);

Date cu caracter social precum și cu privire la relațiile de muncă:

  • Informații despre persoana vizată: starea civilă a solicitantului, ultimul nivel de învățământ absolvit, situația locativă, vârsta, etc;

Informații cu privire la încadrarea în muncă: denumirea societății angajatoare, domeniul în care își desfășoară activitatea, numărul total de angajați din societatea pentru care lucrează, data de angajare, vechimea la actualul loc de muncă, vechimea totală în muncă, profesia actuală, funcția deținută in companie.

 

Date obținute din surse externe:

  • Alte informații conexe din baze de date oficiale cum ar fi Biroul de Credit. Informații despre datele obținute din Biroul de Credit și Scorul Fico regăsiți mai jos, în secțiunea 12 punctul 5 din prezenta politică.

*Valorile folosite în efectuarea Scoringului de credit nu au caracter constant, acestea putând fi modificate de-a lungul timpului în funcție de circumstanțele economice, politice sau de altă natură, fapt pentru care RoCapital IFN S.A. își rezerva dreptul de a ajusta mecanismul de calcul ori de câte ori este necesar, prin politicile și normele sale interne de lucru, respectând reglementările în vigoare stabilite de BNR cât și cu privire la protecția datelor cu caracter personal.

Punctajul care rezultă din analiza de mai sus nu este singurul factor determinant cu privire la acordarea creditului. Scoringul de credit rezultat urmare a informațiilor comunicate este analizat de un angajat al companiei noastre, care ia decizia finală de acordare a creditului și totodată poate seta natura produsului de creditare, valoarea împrumutului care se poate acorda, gradul de îndatorare aferent și cel de acoperire cu garanții (dacă este cazul).

  • Informații din baza de date KRUK România SRL. Informații despre datele obținute din baza de date KRUK România SRL regăsiți mai jos, în secțiunea 13 din prezenta politică.
 
8.Categoriile de destinatari către care se pot divulga datele personale colectate:

 Datele dumneavoastră pot fi puse la dispoziția entităților care sprijină procesul de acordare a creditelor, respectiv Biroul de Credit SA, Centrala Riscurilor de Credit, ANAF, angajator (în procesul de verificare a venitului), prestatori de servicii tehnice de procesare a plăților, KRUK Romania SRL, societăți de recuperare creanțe, executori judecătorești, societăți de avocatură, notari, companiile care oferă servicii de stocare și arhivare a documentelor, birouri de informații economice, furnizori de servicii de informații telefonice, operatori de telecomunicații, entități care furnizează servicii poștale sau de curierat, precum și consultanților sau auditorilor noștri sau orice alte instituții ale statului abilitate în acest sens.

 

9.RoCapital și Centrala Riscului de Credit

Informații despre creditul acordat, riscul individual de credit și situația creditelor restante (inclusiv întârzierile la plată), dacă este cazul, sunt transmise de Operator către Centrala Riscului de Credit din cadrul Băncii Naționale a României (instituție publică independentă cu sediul central în București, Str. Lipscani nr. 25, sector 3, București), în baza legii.

Centrala Riscului de Credit – CRC reprezintă o structură specializată în colectarea, stocarea şi centralizarea informațiilor privind expunerea fiecărei persoane declarante (instituție de credit, instituție financiară nebancară înscrisă în Registrul special etc.) din România față de acei debitori care au beneficiat de credite și/sau angajamente al căror nivel cumulat depășește suma limită de raportare (20.000 lei), precum și a informațiilor referitoare la fraudele cu carduri produse de către posesori.

 
10.Perioada de stocare a datelor cu caracter personal de Operator

Perioada în care datele dumneavoastră personale sunt prelucrate de Operator depinde de scopul prelucrării, fiind condiționată de mai multe aspecte:

  • prelucrarea datelor dvs. cu privire la relația de creditare cu subscrisa se efectuează pe o perioadă de minim 5 ani de zile de la achitarea creditul acordat, în conformitate cu prevederile legale;
  • data rambursării totale a unei datorii sau sfârșitul procesului de colectare din orice alt motiv;
  • cerințele legale stabilite în legislație (de exemplu, obligația de a păstra documentația contabilă);
  • în cazul în care v-ați dat acordul pentru prelucrarea datelor dvs. personale, (de ex. pentru scopuri de marketing), datele dumneavoastră personale vor fi procesate până când vă veți retrage acest consimțământ.
 
11.Drepturile pe care le puteți exercita asupra procesării datelor dvs. cu caracter personal:

În legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal și în baza condițiilor specificate în GDPR, vă puteți exercita oricare dintre următoarele drepturi:

  • de a primi informații privind prelucrarea datelor dvs. precum și o copie a acestora;
  • de a solicita rectificarea datelor, atunci când deținem date nevalide sau învechite;
  • de a solicita ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”), dacă aceste date nu mai sunt necesare pentru scopul pentru care au fost prelucrate sau sunt procesate în mod ilegal, sau atunci când obligația de a le elimina rezultă din prevederile legale;
  • de a solicita limitarea procesării datelor, adică marcarea datelor cu caracter personal stocate pentru a limita prelucrarea ulterioară a acestora, mai ales atunci când puneți la îndoială acuratețea datelor sau prelucrarea acestora este ilegală;
  • de a solicita transferul datelor personale furnizate de dumneavoastră;
  • de a vă retrage consimțământul, în orice moment, pentru prelucrarea datelor personale, la care ați consimțit anterior; retragerea consimțământului nu va afecta, totuși, legalitatea utilizării datelor înainte de retragerea acestuia;
  • de a fi notificat în caz de încălcări privind securitatea datelor, de către operator;
  • de a vă opune prelucrării datelor (solicitare de încetare a prelucrării datelor personale), în special din motive legate de situația dvs. particulară;
  • de a depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).

 

Exercitarea dreptului de a prezenta obiecții vă împiedică, în principiu, prelucrarea datelor dumneavoastră. Cu toate acestea, nu vom da curs cererii dacă există motive justificate din punct de vedere legal pentru procesare, care vă depășesc interesele, drepturile și libertățile sau dacă arătăm că există motive pentru a stabili, cerceta sau apăra afirmațiile pe care le avem pentru dvs. Vă informăm că în conformitate cu GDPR, nu vom șterge datele dumneavoastră personale în măsura în care prelucrarea lor este necesară pentru a ne determina, afirma sau apăra drepturile, spre exemplu în cazul unor obligații legale de a stoca documentele.

 
12.RoCapital IFN și relația cu Biroul de Credit SA
 Informare referitoare la prelucrarea datelor personale în Sistemul  Biroului de Credit

 

12.1 Datele de identificare ale operatorilor

RoCapital IFN SA și Biroul de Credit SA, persoană juridică română cu sediul în București, str. Sfânta Vineri, nr. 29, etaj 4, sector 3în calitate de operatori asociațiprelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal cu bună credință, în mod echitabil și transparent, în scopuri determinate și legitime, conform prevederilor GDPR.

Biroul de Credit SA este entitatea de drept privat care administrează Sistemul Biroului de Credit, în care sunt prelucrate datele cu caracter personal în legătură cu activitatea de creditare desfășurată de Participanți.

 

Participanții la Sistemul Biroului de Credit sunt instituții de credit, instituții financiare nebancare, societăți de asigurări și societăți de recuperare creanțe, care au semnat un contract de participare cu Biroul de Credit. 

 

12.2.Temeiul legal și scopul prelucrării

RoCapital IFN SA și Biroul de Credit SA prelucrează datele dvs. personale în baza interesului legitim al Participanților și al Biroului de Credit pentru desfășurarea unei activități de creditare responsabile, în condițiile protejării, facilitării accesului la creditare și prevenirii îndatorării excesive a persoanelor vizate, respectării cadrului legal referitor la evaluarea bonității și la reducerea riscului de credit, precum si prevenirii utilizării sistemului financiar-bancar pentru desfășurarea unor activități contrare legii.

RoCapital IFN SA are obligația, conform reglementărilor legale în vigoare, să evalueze capacitatea dvs. de rambursare a creditului, înainte de încheierea unui contract de credit și pe parcursul derulării acestuia. În acest scop, RoCapital IFN SA prelucrează informațiile indicate la punctul (4), literele (a, d-h) de mai sus, înregistrate pe numele dvs. în evidențele proprii și le transmite către Biroul de Credit în vederea prelucrării de către această instituție și a consultării acestora de către oricare Participant, în scopul inițierii sau derulării unei relații de creditare, precum și asigurării produselor de tip credit.

 

12.3 Obligația furnizării datelor și consecințele nerespectării acesteia

Furnizarea datelor dvs. cu caracter personal este necesară în scopul menționat la punctul b. Refuzul de a furniza datele dvs. personale, necesare realizării scopului menționat mai sus, va conduce la imposibilitatea RoCapital IFN de a-și îndeplini obligațiile legale în legătură cu acordarea creditului.

 

12.4 Categorii de date cu caracter personal prelucrate în Sistemul Biroului de Credit

Categoriile de date cu caracter personal prelucrate în Sistemul Biroului de Credit sunt datele menționate la punctul (4) literele (a, d-h) de mai sus. Pe lângă acestea, Biroul de Credit prelucrează și numărul de interogări în Sistemul său, care indică numărul de Rapoarte de Credit eliberate de Biroul de Credit pentru dvs., la solicitarea unuia sau mai multor Participanți.

În procesul de analiză a cererii dvs. de credit RoCapital IFN va solicita Biroului de Credit eliberarea unui Raport de Credit, cu sau fără FICO® Score, pentru a verifica dacă vă încadrați în gradul de îndatorare stabilit prin lege și dacă aveți capacitatea de a rambursa creditul. Pentru obținerea Raportului de Credit, RoCapital IFN va transmite la Biroul de Credit numele, prenumele și codul numeric personal.

Ulterior acordării creditului, RoCapital IFN va transmite la Biroul de Credit datele dvs. personale prevăzute la punctul (4), literele (a, d-h) de mai sus. Aceste informații sunt puse în comun cu ceilalți Participanți, în cadrul Sistemului Biroului de Credit și sunt utilizate în scopul menționat la pct. 10.2.

Capacitatea dvs. de a rambursa datoriile la scadentă poate fi verificată periodic, ulterior acordării creditului, inclusiv prin obținerea de Rapoarte de Credit sau prin utilizarea Serviciului Alerte1.

[1] Serviciul Alerte este folosit de către Participanți pentru identificarea și/sau diminuarea riscului de credit în timp util, prin generarea unei alerte către un Participant atunci când pentru un debitor propriu se înregistrează un eveniment (deschidere/închidere cont, intrare/ieșire din restantă, corecție cont, înregistrarea/ștergerea stării de garant/codebitor, interogare cont, modificare nume angajator/ număr telefon) la un alt Participant.

În cazul în care, în perioada de derulare a creditului acordat, veți întârzia la plata ratelor mai mult de 30 de zile calendaristice de la data scadenței, RoCapital IFN va transmite la Biroul de Credit informații referitoare la sumele restante, categoria de întârziere, data primei restanțe și/sau, după caz, informații referitoare la deschiderea procedurii de dare în plată, numai după notificarea dvs., cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte, realizată în scris, prin telefon, SMS, e-mail sau prin alt mijloc de comunicare electronică.

 

12.5 FICO® Score de la Biroul de Credit

Datele cu caracter personal prevăzute la punctul (4), literele (a, d-h) de mai sus, pot fi prelucrate de către Biroul de Credit, inclusiv pentru a calcula, la solicitarea Participanților, FICO® Score de la Biroul de Credit.

Participanții pot utiliza FICO® Score de la Biroul de Credit în scopul reducerii riscului de credit asociat unui debitor/potențial debitor.

FICO® Score de la Biroul de Credit este un număr cuprins între 300 şi 850, obținut în urma procesului statistic care prelucrează informațiile înregistrate de Participanți în Sistemul Biroului de Credit și indică probabilitatea ca persoana vizată să-și plătească în viitor ratele la timp. Principalele cauze care au determinat scăderea FICO® Score de la Biroul de Credit sunt afișate sub forma codurilor-motiv.

FICO® Score de la Biroul de Credit ia în calcul următoarele elemente ce conferă predictibilitate: istoricul de plată, datoria curentă, durata contului/conturilor de credit (numărul mediu de luni de la acordarea creditelor), cererea de noi credite (numărul de interogări și creditele acordate în ultimele 6 luni), mix-ul de credit (tipuri de credite acordate), vârsta persoanei vizate. Influența acestor elemente asupra valorii FICO® Score de la Biroul de Credit poate varia în funcție de informațiile înregistrate la Biroul de Credit pentru fiecare persoană vizată.

FICO® Score de la Biroul de Credit reprezintă un instrument de analiză cu grad ridicat de predictibilitate care, alăturat datelor din Raportul de Credit și informațiilor obținute de Participanți din alte surse, concură la evaluarea corectă a bonității persoanei vizate în vederea încheierii/derulării contractului de credit.

 

12.6 Destinatarii datelor din Sistemul Biroului de Credit

Datele cu caracter personal înregistrate în Sistemul Biroului de Credit sunt dezvăluite Participanților, la cerere, în scopul menționat la punctul (12.2) de mai sus.

Datele cu caracter personal prelucrate în Sistemul Biroului de Credit nu vor fi dezvăluite terților, cu excepția autorităților și instituțiilor publice, conform competențelor acestora și a legislației aplicabile, cum ar fi Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Banca Națională a României, Autoritatea Națională de Integritate, instanțele judecătorești, notarii publici, executorii judecătorești, organele de cercetare penală.

 

12.7 Perioada de stocare a datelor în Sistemul Biroului de Credit

Datele cu caracter personal sunt stocate la Biroul de Credit și dezvăluite Participanților timp de 4 ani de la data actualizării, cu excepția datelor solicitanților de credit care au renunțat la cererea de credit sau cărora nu li s-a acordat creditul, care sunt stocate și dezvăluite Participanților pentru o perioadă de 6 luni.

 

12.8 Existența unui proces decizional automatizat, incluzând crearea de profiluri

RoCapital IFN prelucrează datele dvs. personale folosind mijloace automate pentru raportarea către Biroul de Credit a datoriilor care înregistrează mai mult de 30 de zile calendaristice de întârziere de la scadență și sunt mai mari de 30 de lei, dar nu ia nicio decizie ca urmare a acestei raportări și nu efectuează o profilare în consecință.

 

12.9 Drepturile persoanelor vizate privind prelucrarea datelor cu caracter personal în Sistemul Biroului de Credit

În raport cu Biroul de Credit aveți aceleași drepturi acordate de GDPR, menționate la punctul (11) de mai sus, pe care vi le puteți exercita printr-o solicitare scrisă, semnată, transmisă prin poștă către Biroul de Credit sau prin accesarea în mod securizat a site-ului Biroului de Credit (www.birouldecredit.ro) sau la RoCapital IFN SA, care deține calitatea de creditor/potențial creditor al dvs.

Totodată aveți dreptul de a obține, la cerere, la momentul comunicării deciziei de creditare, o copie a Raportului de Credit emis de Biroul de Credit, care a fost utilizat de către RoCapital IFN în analiza cererii de credit.

Datele de contact ale responsabilului Biroului de Credit SA cu protecția datelor sunt: Biroul de Credit SA, București, str. Sfânta Vineri, nr. 29, etaj 4, sector 3, adresa e-mail: rpd@birouldecredit.ro. 

Dacă doriți să vă exercitați drepturile de mai sus, puteți să ne trimiteți cererea prin e-mail la dpo@rocapital.eu sau sunând la: 0372.533.516 (număr cu tarif normal înrolat în rețeaua Vodafone, taxat cu tarif normal în funcție de furnizorul dumneavoastră de servicii de telefonie și de tipul dvs. de abonament) sau prin poștă la adresa din Splaiul Unirii 165, TN Office 2, etaj 9, sala întâlnire 1, Sector 3, București, cod poștal 030133 sau personal, contactând reprezentantul nostru sau efectuând o vizită la sediul social.

 **Vă informăm că acest număr este înrolat în rețeaua Vodafone, iar apelul este cu tarif normal și va fi taxat în funcție de furnizorul dvs. de servicii de telefonie și de tipul de abonament deținut de dumneavoastră.. De asemenea, vă îndrumăm spre informare și pe site-ul nostru https://rocapital.eu/ la secțiunea Politica de confidențialitate.

 
13.RoCapital IFN și relația cu KRUK România SRL

Pentru a evalua eligibilitatea cererii dumneavoastră de credit, RoCapital IFN SA vă solicită acordul pentru verificarea în baza de date KRUK România SRL, folosind codul numeric personal. Această verificare are scopul de a analiza dacă figurați în baza de date KRUK România SRL și care e situația unor eventuale datorii.

În cazul în care nu sunteți de acord cu această verificare, există riscul să nu puteți obține  suma împrumutată (de exemplu, dacă aveți o executare silită sau poprire activă). Dacă nu figurați în baza de date KRUK România SRL sau dacă figurați în baza de date cu un comportament de plată pozitiv, solicitarea dumneavoastră va fi considerată eligibilă din această perspectivă. RoCapital nu va prelucra informațiile, ci va primi doar confirmarea sau infirmarea eligibilității, iar KRUK România SRL nu va prelucra datele dumneavoastră în alte scopuri.

Prin acordul dumneavoastră, confirmați că ați fost informat cu privire la această verificare și că vă exprimați acordul pentru procesarea datelor de către KRUK România SRL în scopul evaluării cererii de credit.

În cazul în care nu sunteți mulțumit de soluția dată de RoCapital ca urmare a verificării efectuate în baza de date KRUK Romania SRL, în capitolul care urmează veți regăsi detalii despre modalitatea de contestare.

 
14.Cererea de credit și prelucrarea automată

Vă informăm că, în cadrul procesului de analiză a cererii dumneavoastră de credit, RoCapital IFN SA prelucrează datele cu caracter personal furnizate de dumneavoastră, inclusiv prin mijloace automate, în scopul evaluării bonității, a riscului de neplată și al luării unei decizii privind acordarea creditului solicitat.

Această prelucrare automată include consultarea unor baze de date externe, cum sunt cele puse la dispoziție de Biroul de Credit S.A., Centrala Riscului de Credit sau alte instituții, precum KRUK România SRL, conform reglementărilor aplicabile.

Dacă decizia de respingere a cererii de credit este luată exclusiv pe baza unei prelucrări automate (inclusiv crearea de profiluri), vă aducem la cunoștință că beneficiați, în temeiul art. 22 din Regulamentul (UE) 2016/679 (GDPR), de următoarele drepturi:

  • dreptul de a solicita intervenția umană din partea unui reprezentant al IFN;
  • dreptul de a vă exprima punctul de vedere cu privire la decizia luată;
  • dreptul de a contesta decizia.

Pentru exercitarea acestor drepturi, ne puteți contacta în scris la adresa de e-mail office@rocapital.eu sau la adresa poștală Splaiul Unirii 165, TN Offices 2, etaj 9, Sala întâlnire 1, sector 3, București 030133.

RoCapital IFN SA asigură respectarea tuturor obligațiilor legale în materie de protecție a datelor cu caracter personal, iar deciziile luate sunt supuse principiilor de transparență, echitate și proporționalitate.

Ce date prelucrăm?

Datele cu caracter personal reprezintă orice informație care poate duce la identificarea unei persoane.  Datele pe care le prelucrăm se încadrează în următoarele categorii de date:

  • date privind identificarea persoanei fizice: nume, prenume;
  • date de contact profesionale: numărul de telefon, adresa de e-mail, funcția/calitatea pe care o dețineți față de persoana juridică pe care o reprezentați.
 
Operatorul

Operatorul datelor dumneavoastră cu caracter personal este RoCapital IFN S.A., cu sediul social în Splaiul Unirii 165, TN Offices 2, etaj 9, Sala întâlnire 1, Sector 3, București 030133.

Am numit în funcție un Responsabil de Protecția Datelor cu Caracter Personal, pe care îl puteți contacta pentru orice are legătură cu prelucrarea datelor dumneavoastră personale și pentru drepturile pe care le aveți cu privire la aceste aspecte. Puteți face o solicitare către: Responsabil Protecția Datelor, Splaiul Unirii 165, TN Offices 2, etaj 9, Sala întâlnire 1, București 030133 sau pe email la dpo@rocapital.eu.

 

De ce și cu ce scop vă procesăm datele personale?

Vă putem prelucra datele personale în următoarele scopuri,  respectiv:

  1. pentru întreprinderea unor acțiuni înainte de a semna un contract cu entitatea pe care o reprezentați sau pentru executarea contractelor deja încheiate, în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (b) din GDPR);
  1. în baza intereselor legitime urmărite de operator, conform articolului 6 alineatul (1) litera (f) din GDPR pentru a soluționa cererile venite din partea dumneavoastră și pentru a analiza calitatea serviciilor noastre, a evalua nivelul dumneavoastră de satisfacție privind serviciile noastre sau colaborarea cu dumneavoastră și a verifica dacă acțiunile noastre au fost realizate adecvat;
  1. conform articolului 6 aliniatul (1) litera (c) din GDPR, putem avea obligația legală de a vă prelucra datele personale pentru scopuri contabile și fiscale, de prevenire a spălării banilor și a finanțării terorismului, precum și pentru soluționarea plângerilor și a altor cereri primite de la dumneavoastră, conform legii.

 

Cât timp stocăm datele dumneavoastră personale?

Perioada în care datele dumneavoastră personale sunt prelucrate de Operator depinde de scopul prelucrării și este, de obicei, condiționată de:

  • durata contractului;
  • termenul de prescripție pentru drepturile și obligațiile ce decurg din contract;
  • cerințele stabilite în legislația națională sau europeană (de exemplu, prevederile Legii contabilității și ordinelor aferente cu privire la păstrarea documentelor justificative și contabile, context în care documentele justificative sunt păstrate pentru o perioadă determinată de timp, de 5 ani).

În cazul în care v-ați dat acordul pentru prelucrarea datelor dumneavoastră personale, (de exemplu pentru scopuri de marketing), datele dumneavoastră vor fi prelucrate pentru o perioadă rezonabilă, sau până la data retragerii acestui consimțământ.

 

Cui vă vom dezvălui datele personale?

Datele dumneavoastră personale sunt prelucrate de către angajații RoCapital IFN SA, în conformitate cu atribuțiile de serviciu.

Aceste date pot fi partajate și cu alte entități care pot deservi procesului de executare al contractului încheiat ori către furnizorii noștri de servicii IT&C și servicii Cloud.

Operatorul poate transfera datele personale către alte entități din Grupul Kruk în măsura în care este autorizată sau obligată prin lege să facă acest lucru, în special pentru respectarea dispozițiilor privind combaterea spălării banilor și a finanțării terorismului.

Transferuri în afara Spațiului Economic European (SEE)

Colaborăm cu furnizori și parteneri din afara SEE, astfel că, este posibil să transferăm date cu caracter personal în țări din afara SEE. Un astfel de transfer de date cu caracter personal poate avea loc pe baza unei decizii privind caracterul adecvat al prelucrării conform articolului 45 și 46 din GDPR. Informații privind deciziile Comisiei Europene care stabilesc un nivel adecvat de protecție sunt disponibile aici: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/adequacy-decisions_en.

 

De unde obținem datele dumneavoastră personale?
  • de la dumneavoastră:

În măsura în care acționați direct ca reprezentant al unei persoane juridice și doriți să încheiați un contract, furnizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal către subscrisa se face de către dumneavoastră, în mod voluntar, în momentul negocierii sau ca urmare a introducerii acestor date în prevederile relevante din contract. Există posibilitatea ca nefurnizarea acestor date să facă imposibilă încheierea și executarea contractului.

  • de la alte entități:

În unele situații, colectăm datele dumneavoastră personale într-un alt mod decât direct de la dumneavoastră, de exemplu, atunci când altcineva vă oferă ca persoană de contact pentru negocierea, încheierea și desfășurarea contractului. Acesta poate fi angajatorul dumneavoastră, prin reprezentanți, cum ar fi superiorul direct sau un coleg.

 

Profilarea și luarea de decizii automate

Vă informăm că, în cadrul activității noastre, prelucrăm datele dumneavoastră în mod automat, dar, având în vedere calitatea pe care o dețineți, nu le prelucrăm sub formă de profilare și nu luăm decizii automate care să producă efecte juridice asupra dumneavoastră sau  să vă afecteze în mod similar într-o măsură semnificativă.

 

Ce drepturi aveți în legătură cu datele dumneavoastră și cum puteți să vi le exercitați?

În activitatea noastră, ne asigurăm că drepturile care decurg din GDPR pot fi exercitate. Astfel conform GDPR, aveți dreptul:

  • dreptul de a primi orice informații privind prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal conform articolului 13 și 14 din GDPR și dreptul de acces la date, precum și să solicitați o copie a acestora, conform articolului 15 din GDPR;
  • dreptul de a solicita rectificarea datelor, atunci când avem date nevalide, de exemplu act de identitate expirat;
  • dreptul de a solicita ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”), în special atunci când aceste date nu mai sunt necesare pentru scopul pentru care au fost colectate sau prelucrate în alt mod ori sunt prelucrate în mod ilegal sau atunci când obligația de a le elimina rezultă din prevederile legale;
  • dreptul de a limita prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, adică marcarea datelor cu caracter personal stocate pentru a limita prelucrarea ulterioară a acestora, mai ales atunci când puneți la îndoială acuratețea sau legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal;
  • dreptul de a solicita transferul datelor personale;
  • dreptul de a vă opune prelucrării datelor dumneavoastră personale (solicitare de încetare a prelucrării datelor personale), în special din motive legate de situația dumneavoastră particulară. Exercitarea dreptului de a prezenta obiecții va împiedica, în principiu, prelucrarea datelor dumneavoastră. Amintiți-vă, totuși, că un astfel de rezultat nu va apărea dacă dovedim că există motive justificate din punct de vedere legal pentru prelucrare, care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților dumneavoastră sau dacă arătăm că există motive pentru a stabili, investiga sau susține pretențiile pe care le avem față de dumneavoastră;
  • dreptul de a vă retrage consimțământul, în orice moment, pentru prelucrarea datelor personale, la care ați consimțit anterior;
  • dreptul de a fi notificat de către operator în caz de încălcări privind securitatea datelor;
  • dreptul de a depune o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSDPDC).

Precizăm că:

În conformitate cu GDPR, nu vom șterge datele dumneavoastră personale în măsura în care prelucrarea este necesară pentru stabilirea, exercitarea sau apărarea drepturilor noastre conferite de lege, (de exemplu, o obligație legală de prelucrare a datelor, obligația de a păstra documentația contabilă). Cu toate acestea, în cazul în care în urma unei solicitări din partea dumneavoastră, vom restrânge prelucrarea datelor dumneavoastră, vom fi în continuare îndreptățiți să prelucrăm aceste date pentru a ne exercita sau apăra drepturile conferite de lege.

În cazul în care datele personale sunt prelucrate în baza consimțământului dumneavoastră, vă amintim că retragerea consimțământului anterior acordat nu va afecta totuși legalitatea prelucrării efectuate  de către Companie pe baza consimțământului anterior retragerii.

 

Dacă doriți să vă exercitați drepturile de mai sus, puteți să ne trimiteți cererea:
  • prin e-mail la: dpo@rocapital.eu;
  • prin poștă la: Splaiul Unirii 165, TN Offices 2, etaj 9, Sala întâlnire 1, sector 3, București 030133.
INFORMARE PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR PERSONALE

 

Conform Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 Aprilie 2016 pentru protecția persoanelor fizice cu privire la procesarea datelor personale și libera mișcare a acestor date, cunoscut și ca GDPR.

Conform articolului 13 si 14 din GDPR, dorim să vă informăm, în termenul prevăzut de lege, care sunt drepturile dumneavoastră cu privire la modul în care vă prelucrăm datele personale.

 

Operatorul

Operatorul datelor dumneavoastră ROCAPITAL IFN S.A. persoană juridică română, cu sediul în București, Splaiul Unirii 165, TN Offices 2, etaj 9, sala întâlnire 1, sector 3, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului sub nr. J40/4569/2014, având CUI nr. RO 33056296.

 
Responsabilul de protecția datelor cu caracter personal.

ROCAPITAL IFN S.A. a desemnat un Ofițer de protecție a datelor cu caracter personal, pe care îl puteți contacta referitor la aspectele legate de procesarea datelor dumneavoastră, precum și la exercitarea drepturilor pe care le dețineți conform GDPR.

Datele de contact ale acestuia sunt: e-mail: dpo@rocapital.eu.

 

Care sunt datele pe care le prelucrăm?

Datele personale reprezintă orice informație care poate duce la identificarea unei persoane. Astfel, prelucram informații care pot duce la identificarea dumneavoastră, respectiv:

  • numele de familie și prenumele, numărul de telefon și adresa de e-mail;
  • sub rezerva solicitării unei oferte de credit și a cererii dumneavoastră de transfer a datelor, vom prelucra și adresa de domiciliu, codul numeric personal și dacă e cazul, istoricul plăților, al datoriilor și al angajamentelor dvs. de plată din cadrul KRUK Romania SRL.
  • dacă veți decide să încheiați un contract de credit online, vom prelucra, în scopul identificării dumneavoastră, înregistrarea audio-video a conversației pe care o veți purta cu operatorul nostru, semnătura, IP-ul, date de geolocalizare, precum și imaginea cărții de identitate prezentate pentru identificare. Mai multe detalii sunt disponibile pe pagina furnizorului nostru de servicii: https://www.qoobiss.com/privacy-policy. In orice caz, anterior procesului de identificare video, veți fi informat despre condițiile de prelucrare a datelor.

Prelucrăm aceste date cu scopul de a vă oferi informații despre produsele financiare RoCapital IFN SA, iar în cazul în care veți solicita o ofertă de credit, le vom prelucra pentru identificare și să vă putem oferi un produs personalizat, adaptat la situația dumneavoastră financiară și economică.

 

Scopurile și temeiurile juridice în baza căror sunt procesate datele.

Datele dumneavoastră personale sunt prelucrate de către subscrisa în următoarele scopuri și în baza următoarelor temeiuri de prelucrare, respectiv:

  • pentru încheierea sau executarea unui contract de credit la care dumneavoastră sunteți parte (de ex: pentru verificarea identității dumneavoastră, furnizarea serviciilor financiare non-bancare, informări cu privire la produsul solicitat, informări cu privire la situația creditului) și pentru efectuarea unor analize pre-contractuale în vederea încheierii contractului de credit (de ex: analize preliminare creditului), având ca temei legal Articolul 6(1)(b) din GDPR;
  • pentru raportarea către și verificările în cadrul bazei de date gestionate Biroul de Credit SA, în baza interesului legitim al Operatorului și al Participanților la Sistemul Biroului de Credit SA, având ca temei legal Articolul 6(1)(f) din GDPR;
  • în scop de efectuare a unei analize financiare (scoring), inclusiv prin profilare, asupra unor date financiare anterioare, daca v-ați dat consimțământul în mod liber, având ca temei legal de procesare Articolul 6(1)(a) din GDPR;
  • în scop de marketing, în special pentru a vă prezenta o ofertă potrivită situației financiare pe care o aveți, dacă ne-ați dat consimțământul în mod liber, având ca temei legal de procesare Articolul 6(1)(a) din GDPR.
  • pentru a răspunde plângerilor și altor cereri pe care le primim de la dumneavoastră, în baza obligațiilor legale ale Operatorului, Articolul 6(1)(c) din GDPR ;
  • în scopul respectării obligațiilor legale ale Operatorului, cum ar fi scopuri contabile și fiscale, prevenirea fraudelor, spălării banilor și finantării terorismului, cunoașterea clientelei, raportarea tranzacțiilor suspecte, raportarea către Centrala Riscurilor de Credit având ca temei legal Articolul 6(1)(c) din GDPR;

În plus, avem obligația legală de a vă procesa datele personale pentru scopuri contabile și fiscale (Articolul 6(1)(c) al GDPR) precum și pentru soluționarea reclamațiilor dumneavoastră.

 

Cât timp stocăm datele dumneavoastră personale?

Perioada în care datele dumneavoastră personale sunt prelucrate de Operator depinde de scopul prelucrării.

În cazul în care v-ați dat acordul pentru prelucrarea datelor dumneavoastră personale, de exemplu, pentru scopuri de marketing, datele dumneavoastră personale vor fi procesate pentru o perioadă rezonabilă sau până când vă veți retrage acest consimțământ.

Dacă veți solicita o oferta de credit, prelucrarea datelor dvs. cu privire la relația de creditare cu subscrisa se efectuează pe o perioadă de minim 5 ani de zile de la începerea negocierilor, în conformitate cu prevederile legale.

În ipoteza încheierii contractului de credit, datele vor fi prelucrate pe perioada derulării relației contractuale precum și pe o perioadă de 10 ani după încetarea acestuia, conform prevederilor legale.

 

Cui vă vom dezvălui datele personale?

Datele dumneavoastră vor fi prelucrate de angajații RoCapital și pot fi puse la dispoziția entităților care sprijină procesul de acordare a creditelor, respectiv Biroul de Credit SA, Centrala Riscurilor de Credit, ANAF, angajator (în procesul de verificare a venitului), prestatori de servicii tehnice de procesare a plăților, companiile care oferă servicii de stocare și arhivare a documentelor, birouri de informații economice, furnizori de servicii de informații telefonice, operatori de telecomunicații, entități care furnizează servicii poștale sau de curierat, precum și consultanților sau auditorilor noștri sau orice alte instituții ale statului abilitate în acest sens.

 

Trebuie să ne furnizați datele dumneavoastră personale?

Consimțământul pentru prelucrarea datelor în scop de marketing pe care l-ați exprimat este facultativ și poate fi retras oricând de către dvs. În cazul retragerii, nu veți mai primi oferte de natură financiară de la noi. În același timp, dorim să vă informăm că retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea procesării datelor dvs. cu caracter personal în scop de marketing, pe care am efectuat-o în baza consimțământului exprimat, anterior retragerii acestuia.

Dacă ați avut o datorie gestionată de KRUK România SRL, consimțământul verbal pe care il exprimați în discuțiile telefonice pentru obținerea datelor privind datoriile dvs. administrate de această companie și istoricul acestor datorii, poate fi retras de dvs. oricând, fară a afecta legalitatea prelucrării efectuate pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia. În situația în care vă veți retrage consimțământul, vom fi în imposibilitatea de a iniția sau continua raporturi juridice.

 

Datele obținute de la alte entități

În unele cazuri, putem obține datele dumneavoastră personale din alte surse decât direct de la dumneavoastră. 

Putem obține date și din surse externe Operatorului, cum sunt Biroul de Credit SA, Centrala Riscului de Credit, Buletinul Procedurilor de Insolvență, alte instituții și autorități publice, în condițiile legii.

Dacă ați avut o datorie gestionată de KRUK Romania SRL, datele cu caracter personal privind datoriile dvs. administrate de această societate din grupul Operatorului, precum și istoricul acestor datorii ne pot fi transferate de KRUK România SRL, în baza consimțământului dvs. exprimat anterior obținerii datelor, în cadrul interacțiunilor telefonice cu Operatorul.

 

Profilarea și luarea de decizii automate

Dacă veți solicita o ofertă de credit, datele dumneavoastră personale vor fi utilizate pentru a determina dacă solicitarea dvs. de creditare se încadrează în condițiile Operatorului de acordare a creditului solicitat, pentru a vă evalua preferințele, pentru a afla care este metoda preferată de contact, pentru a analiza modul în care rambursarea creditului poate fi executată.

Procesul de luare a deciziei în mod automat (inclusiv crearea de profiluri) se va baza pe datele pe care i le comunicați Operatorului într-un chestionar financiar precum și cele obținute din surse externe, pe baza consimțământului dumneavoastră. Decizia va fi luată, în special, pe baza veniturilor și a situației economice și sociale (incluzând aici și obligațiile deja contractate).

RoCapital IFN SA utilizează un algoritm de încadrare într-o clasă de rating asociată (denumit în continuare Scoring de credit) prin care se urmărește determinarea într-o manieră obiectivă a capacității celor care solicită împrumuturi de a plăti ratele aferente, respectiv capacitatea de rambursare. Pe baza punctajului obținut, respectiv a clasei de rating în care acesta a fost încadrat, se poate lua decizia de aprobare sau respingere a solicitării.

Informațiile necesare pentru obținerea Scoringului de credit pot fi de următoarea natură:

  1.  Date cu caracter financiar:
  • Veniturile obținute de persoana care efectuează solicitarea de credit cât și ale codebitorilor, valoarea acestora și sursele aferente;
  • Alte datorii existente, natura cât și valoarea acestora;
  • Evenimente de natura întârzierilor la plata altor împrumuturi (dacă este cazul);
  • Date cu caracter social precum și cu privire la relațiile de muncă;
  1.  Informații despre persoana vizată: starea civilă a solicitantului, ultimul nivel de învățământ absolvit, situația locativă, vârsta, etc;
  2.  Informații cu privire la încadrarea în muncă: denumirea societății angajatoare, domeniul în care își desfășoară activitatea, numărul total de angajași din societatea pentru care lucrează, data de angajare, vechimea la actualul loc de muncă, vechimea totală în muncă, profesia actuală, funcția deținută în companie.
  3.  Date obținute din surse externe:

 

 *Valorile folosite în efectuarea Scoringului de credit nu au caracter constant, acestea putând fi modificate de-a lungul timpului în funcție de circumstanțele economice, politice sau de altă natură, fapt pentru care RoCapital IFN S.A. își rezervă dreptul de a ajusta mecanismul de calcul ori de câte ori este necesar, prin politicile și normele sale interne de lucru, respectând reglementările în vigoare stabilite de BNR cât și cu privire la protecția datelor cu caracter personal.

Punctajul care rezultă din analiza de mai sus nu este singurul factor determinant cu privire la acordarea creditului. Scoringul de credit rezultat urmare a informațiilor comunicate este analizat de un angajat al companiei noastre, care ia decizia finală de acordare a creditului și totodată poate seta natura produsului de creditare, valoarea împrumutului care se poate acorda, gradul de îndatorare aferent și cel de acoperire cu garanții (dacă este cazul).

 

Ce drepturi aveți în legătură cu datele dumneavoastră și cum puteți să vi le exercitați? 

 În legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal și în funcție de temeiul prelucrării datelor, în baza condițiilor specificate în GDPR, vă puteți exercita oricare dintre următoarele drepturi:

  • de a primi informații privind prelucrarea datelor dvs. personale și o copie a acestora;
  • de a solicita rectificarea datelor, atunci când deținem date nevalide;
  • de a solicita ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”), dacă aceste date nu mai sunt necesare pentru scopul pentru care au fost colectate sau prelucrate sau sunt procesate în mod ilegal sau atunci când obligația de a le elimina rezultă din prevederile legale;
  • de a solicita limitarea procesării datelor, adică marcarea datelor cu caracter personal stocate pentru a limita prelucrarea ulterioară a acestora, mai ales atunci când puneți la îndoiala acuratețea sau prelucrarea datelor cu caracter personal este ilegală;
  • de a solicita transferul datelor personale furnizate de dumneavoastră;
  • de a vă retrage consimțământul, în orice moment, pentru prelucrarea datelor personale, la care ați consimțit anterior; retragerea consimțământului nu va afecta, totuși, legalitatea utilizării datelor pe baza consimțământului înainte de retragerea acestuia;
  • de a fi notificat în caz de încălcări privind securitatea datelor, de către operator;
  • de a vă opune prelucrării datelor (solicitare de încetare a prelucrării datelor personale), în special din motive legate de situația dvs. particulară;
  • de a depune o plângere la autoritatea de supraveghere care se ocupă de protecția datelor cu caracter personal, respectiv Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSDPDC).

 

Dacă doriți să vă exercitați drepturile de mai sus, puteți să ne trimiteți cererea prin e-mail la dpo@rocapital.eu sau sunând la: 0372.533.516 (număr cu tarif normal înrolat în rețeaua Vodafone, taxat cu tarif normal în funcție de furnizorul dumneavoastră de servicii de telefonie și de tipul dvs. de abonament) sau prin postă la adresa din Splaiul Unirii 165, TN Office 2, etaj 9, sala întâlnire 1, Sector 3, București, cod poștal 030133.

**Vă informăm că acest număr este înrolat în rețeaua Vodafone, iar apelul este cu tarif normal și va fi taxat în funcție de furnizorul dvs. de servicii de telefonie și de tipul de abonament deținut de dumneavoastră.

Protocol ANAF

RoCapital IFN SA și Agenția Națională de Administrare Fiscală (în continuare “ANAF”) au încheiat un protocol al cărui obiect constă în organizarea unui cadru formal de îmbunătățire a activității de creditare, prin simplificarea documentației solicitate aplicantului, precum și prin reducerea riscului de fraudă și prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, prin furnizarea cu operativitate a informațiilor deținute de fiecare parte.

În situația în care aplicantul își dă consimțământul, între RoCapital IFN SA și ANAF va exista un schimb de informații privind situația fiscală a aplicantului, deținute de ANAF și informații privind acordarea sau respingerea creditului, precum și, după caz, istoricul creditării.

 

Politica de cookie-uri

1. Modulele cookie

 Acest website folosește atât cookie-uri proprii, cât și cookie-uri adăugate de terți, pentru a furniza vizitatorilor o experiență mult mai bună de navigare și servicii adaptate nevoilor și interesului fiecăruia.

Un cookie este un fișier text mic, plasat pe computerul dumneavoastră de către site-urile web pe care le vizitați. Cookie-urile sunt utilizate pe scară largă pentru a asigura buna funcționare a site-urilor web sau pentru a îmbunătăți performanța acestora, precum și pentru a furniza anumite informații proprietarilor site-ului web. Cookie-ul este trimis printr-o solicitare emisă de către web-server pe care este găzduit site-ul, către browser-ul utilizatorului (Ex: Firefox, Internet Explorer, Chrome etc.) și este complet “pasiv”, în sensul că nu conține programe software, viruși sau spyware și nici nu poate accesa informațiile de pe hard drive-ul utilizatorului.

Cookie-urile nu solicită informații cu caracter personal pentru a putea fi utilizate și nici nu pot identifica personal utilizatorii de internet.

Daca nu doriți să utilizați cookie-uri, le puteți gestiona și chiar șterge prin browser-ul dumneavoastră Web.

2. Ce tipuri de module cookie de la terti utilizam?
 În afară de modulele cookie pe care website-ul nostru le creează atunci când îl vizitați, și terții pot să creeze module cookie în timp ce vizitați website-urile noastre. În unele cazuri, aceasta se întâmplă deoarece am mandatat terții pentru a furniza servicii în numele nostru, cum ar fi analiza website-urilor. Deoarece browser-ul dumneavoastră se conectează la serverele web ale acestor terți pentru a prelua conținutul, terții respectivi pot crea sau citi propriile modulele cookie de pe dispozitivul dumneavoastră și pot să colecteze informații despre activitățile dumneavoastră online, pe diferite website-uri sau servicii online. Folosim cookie-uri generate sau utilizate de terți în scopuri de marketing, personalizarea conținutului din site, feedback, statistică, performanța site-ului.

 

3. Gestionarea cookie-urilor de pe dispozitivul dumneavoastra
Vă amintim că puteți controla și gestiona cookie-urile prin browser-ul dumneavoastră în orice moment. Cu toate acestea, rețineți că ștergerea sau blocarea cookie-urilor poate afecta experiența utilizatorului site-ului web, iar unele funcții ale acestuia pot să nu fie disponibile. Majoritatea browser-elor vă permit să afișați, să gestionați, să ștergeți și să blocați cookie-urile de pe site. Mai jos sunt câteva indicații despre cum să gestionați cookie-urile din browser-ele populare:

Cu excepția cookie-urilor esențiale, care nu pot i blocate sau șterse fără a afecta afișarea și utilizarea site-ului, utilizatorul are posibilitatea de a limita accesul tuturor cookie-urilor pe dispozitivul folosit pentru accesarea site-ului.

4.Tipuri de cookie-uri utilizate de Operator:
  • după durata lor de existentă:
  1. Cookie-urile de sesiunesunt informații temporare stocate în istoricul browser-ului până când utilizatorul iese de pe site-ul respectiv sau închide fereastra browser-ului. La acel moment, informația este ștearsă din memoria dispozitivului.
  2. Cookie-urile persistentesunt stocate pe dispozitivul folosit pentru accesarea site-ului (desktop, laptop, mobil), pe o durată prestabilită ce poate varia de la 1 zi la 2 ani sau mai mult în rare cazuri. Datorită acestor cookie-uri, utilizarea paginilor frecvent vizitate este mai ușoară (de exemplu, își amintesc rezoluția selectată, aspectul conținutului etc.). Acest tip de cookie permite transferul de informații către server de fiecare dată când o anumită pagină este vizitată. Utilizatorul poate șterge oricând toate cookie-urile plasate de un site prin accesarea opțiunilor specifice din browser-ul web folosit, de obicei în zona de Setări, Opțiuni, Preferințe – Șterge Istoric.
  • după natura și funcționalitatea/scopul lor:

a) Cookie-uri necesare/esențiale: acest tip de cookie este necesar pentru funcționarea site-ului web și nu poate fi dezactivat în sistemele noastre. Cookie-urile esențiale sunt utilizate de obicei ca răspuns la acțiunile întreprinse de utilizatorul site-ului web, cum ar fi: setarea opțiunilor de confidențialitate, conectarea sau completarea formularelor. Puteți modifica setările browser-ului pentru a bloca aceste cookie-uri, însă atunci site-ul web nu va funcționa corect;

b) Cookie-uri statistice/analitice (de măsurare a traficului): acest tip de cookie ne permite să măsurăm numărul de vizite și să colectăm informații despre sursele de trafic, astfel încât să putem îmbunătăți funcționarea site-ului nostru web. Acest tip de cookie-uri ne ajută, de asemenea, să aflăm ce pagini sunt cele mai populare sau modul în care vizitatorii navighează pe site-ul nostru. Dacă blocați acest tip de cookie-uri, nu vom putea colecta informații despre utilizarea site-ului și nu vom putea monitoriza performanța acestuia.

Instrumentul analitic de bază și unul dintre cele mai populare este Google Analitycs, care permite analizarea statisticilor de trafic ale site-ului web și tipul utilizatorilor săi. Perioada de expirare a acestor fișiere de tip cookie este de obicei de maximum 2 ani, putând varia în cazul third-party cookies (Google Analytics sau Facebook).

Vă aducem la cunoștință că, în calitate de utilizator al site-ului web, aveți opțiunea de a bloca transmiterea datelor de pe dispozitivele electronice către Google Analytics descărcând și instalând un plug-in gratuit pentru browser, disponibil la: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout. Informații detaliate despre metoda de colectare și prelucrare a datelor de către serviciul de mai sus pot fi găsite la: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.

c)Cookie-uri funcționale / operaționale (de preferințe): sunt folosite pentru a vă recunoaște atunci când reveniți pe site-ul nostru și ne permit să vă oferim funcții îmbunătățite și mai personalizate, cum ar fi reamintirea preferințelor dumneavoastră. Aceste fișiere de tip cookie colectează informații anonime și nu pot urmări navigările dumneavoastră pe alte site-uri web. Perioada de expirare a acestor fișiere de tip cookie este de maximum 2 ani.

d)Cookie-uri de publicitate / direcționare: pentru a promova anumite servicii, putem folosi reclame care sunt afișate pe alte site-uri web. Acest tip de cookie-uri este utilizat pentru a face mesajele publicitare mai relevante și adaptate preferințelor dumneavoastră, prin contorizarea paginilor și link-urilor accesate. Suplimentar, acestea sunt utilizate pentru a limita frecvența difuzării unor reclame și pentru a ajuta la măsurarea eficienței campaniilor publicitare. De obicei aceste cookie provin de la terțe părți. Perioada de expirare a acestor cookie este de obicei 2 ani, dar poate varia, depășind 2 ani.

e)Cookie-uri pentru Social Mediaprovin de la rețele sociale precum Facebook, LinkedIn, Instagram, etc. și sunt folosite de obicei de aceste rețele pentru a monitoriza performanța aplicațiilor lor sau pentru a personaliza aceste aplicații pentru dumneavoastră.

  • după proveniență:

a) Cookie-uri proprii – plasate pe dispozitivul dumneavoastră de către domeniul site-ului nostru;

b) Cookie-uri terță parte– plasate pe dispozitivul dumneavoastră de către domenii ale site-urilor terțe.

5. Scopul modulelor de cookie
Modulele cookie pot asigura o interacțiune mai rapidă și mai ușoară între utilizatori și website-uri, realizează stocarea de informații referitoare la activitățile desfășurate de utilizator pe o anumită pagină web, astfel încât acesta să își poată relua ușor respectivele activități la o accesare ulterioară a website-ului. Modulele cookie comunică serverului ce pagini trebuie să arate utilizatorului, astfel încât acesta să nu fie nevoit să își amintească acest lucru sau să navigheze întregul website de la început. Astfel, modulele cookie pot fi asimilate unor „semne de carte” care îi spun utilizatorului exact unde a ramas în cadrul unui website. în mod similar, modulele cookie pot stoca informații referitoare la produsele comandate de către utilizator pe un website de comerț electronic, făcând astfel posibil conceptul de „coș de cumpărături”. Cookie-urile mai pot fi utilizate pentru analize, cercetări și audit de vizibilitate, cum ar fi crearea unor statistici anonime care ajută la înțelegerea modului în care vizitatorii utilizează paginile site-ului, cu scopul de a îmbunătăți structura și conținutul și la furnizarea unor servicii de publicitate, precum personalizarea reclamelor, serviciilor și produselor prin intermediul site-ului.
6. Cookie-uri si date personale

Modulele cookie în sine nu solicită și nu dețin informații cu caracter personal. Ele nu pot identifica personal un utilizator de internet. Datele personale pot fi colectate prin utilizarea modulelor cookie doar pentru a facilita anumite funcționalități pentru utilizator, îmbunătățind experiența de navigare pe Internet (setările limbii în care se dorește accesarea unui website, securitatea online banking, păstrarea produselor în coșul de cumpărături).

Prelucrarea cookie-urilor noastre este echivalentă, într-o oarecare măsură, cu prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal. Prin urmare, vă rugăm să citiți informațiile detaliate cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră personale de către noi în acest sens la adresa: Politica de confidențialitate.

7. Cat timp si pentru ce folosim cookie-urile

Tabelul de mai jos arata modul in care folosim cookie-urile:

Grup

Nume

Domeniu

Descriere/Obiectiv

Perioada stocare

Tip

Cookie Hub cookiehub rocapital.eu Este asociat cu o platformă de gestionare a consimțământului pentru cookie-uri “cookie hub” și este folosit pentru a stoca preferințele utilizatorilor cu privire la utilizarea cookie-urilor. 1 an Necesar
wpEmojiSettingsSupports rocapital.eu Acest cookie este utilizat pentru a activa suportul emoji pe paginile care folosesc WordPress. Finalul sesiunii de navigare Functional/Operational
Piwik _pk_id.* rocapital.eu Cookie-ul face parte din platforma de analiză Matomo (Piwik), iar această instanță specifică este asociată cu un utilizator unic și un site, ajutând la urmărirea comportamentului și preferințelor utilizatorului. 60 min Statistic/Analitic
Piwik _pk_ses.* rocapital.eu Face parte din platforma de analiză Matomo și este folosit pentru a urmări sesiunile utilizatorilor în scopuri analitice. 60 min Statistic/Analitic
Grup Nume Domeniu Descriere/Obiectiv Perioada stocare Tip
ASP.NET_SessionId novumcredit.ro Cookie generat automat de asp.net,  stochează un ‘ID de sesiune’ care este utilizat de Microsoft. Finalul sesiunii de navigare Necesar
Cookie Hub cookiehub novumcredit.ro Este asociat cu o platformă de gestionare a consimțământului pentru cookie-uri “cookie hub” și este folosit pentru a stoca preferințele utilizatorilor cu privire la utilizarea cookie-urilor. 1 an Necesar
druidConversationLanguage novumcredit.ro Necesar pentru functionarea chat-ului. 60 min Necesar
Google  _GRECAPTCHA google.com Este un cookie funcțional utilizat de Google reCAPTCHA. Este folosit pentru analiza riscului în protecția împotriva spamului și poate stoca informații despre dispozitivul de navigare. 180 zile Necesar
Google  _grecaptcha Este un cookie funcțional utilizat de Google reCAPTCHA. Este folosit pentru analiza riscului în protecția împotriva spamului și poate stoca informații despre dispozitivul de navigare. Persistent Necesar
Hot Jar _hjSessionUser_* novumcredit.ro “_hjSessionUser_*” este folosit pentru a urmări sesiunile individuale ale utilizatorilor în scopuri analitice. 1 an Statistic/Analitic
Hot Jar _hjSession_* novumcredit.ro Acest cookie este folosit pentru a urmări sesiunile utilizatorilor în scopuri analitice. 60 min Statistic/Analitic
Piwik _pk_id.* novumcredit.ro Cookie-ul face parte din platforma de analiză Matomo (Piwik), iar această instanță specifică este asociată cu un utilizator unic și un site, ajutând la urmărirea comportamentului și preferințelor utilizatorului. 60 min Statistic/Analitic
Piwik _pk_ses.* novumcredit.ro Face parte din platforma de analiză Matomo și este folosit pentru a urmări sesiunile utilizatorilor în scopuri analitice. 60 min Statistic/Analitic
Facebook _fbp novumcredit.ro Utilizat de Facebook pentru a furniza o serie de produse publicitare, ar fi licitarea în timp real de la agenții de publicitate terțe; identifică browserele în scopul furnizării de servicii de publicitate și de analiză a site-ului. 3 luni Marketing
Facebook lastExternalReferrerTime novumcredit.ro Detectează modul în care utilizatorul a ajuns la site-ul web prin înregistrarea ultimei adrese URL. Persistent Marketing
Facebook lastExternalReferrer novumcredit.ro Detectează modul în care utilizatorul a ajuns la site-ul web prin înregistrarea ultimei adrese URL. Persistent Marketing

__RequestVerificationToken novumcredit.ro Acest cookie este setat de ASP.NET și îmbunătățește securitatea site-ului web. Previne atacurile de falsificare a solicitărilor între site-uri și nu conține informații despre utilizator. Acesta este eliminat automat atunci când închideți browserul web. Finalul sesiunii de navigare Marketing
Grup Nume Domain  Descriere/Obiectiv Perioada stocare Tip
 Cookie Hub cookiehub blog.novumcredit.ro Este asociat cu o platformă de gestionare a consimțământului pentru cookie-uri “cookie hub” și este folosit pentru a stoca preferințele utilizatorilor cu privire la utilizarea cookie-urilor. 1 an Necesar
  wpEmojiSettingsSupports blog.novumcredit.ro Acest cookie este utilizat pentru a activa suportul emoji pe paginile care folosesc WordPress. Finalul sesiunii de navigare Functional/Operational
 Hot Jar _hjSessionUser_* novumcredit.ro “_hjSessionUser_*” este folosit pentru a urmări sesiunile individuale ale utilizatorilor în scopuri analitice. 1 an Statistic/Analitic
 Hot Jar _hjSession_* novumcredit.ro Acest cookie este folosit pentru a urmări sesiunile utilizatorilor în scopuri analitice. 60 min Statistic/Analitic
 Facebook lastExternalReferrerTime novumcredit.ro Detectează modul în care utilizatorul a ajuns la site-ul web prin înregistrarea ultimei adrese URL. Persistent Marketing
Facebook lastExternalReferrer novumcredit.ro Detectează modul în care utilizatorul a ajuns la site-ul web prin înregistrarea ultimei adrese URL. Persistent Marketing
Facebook _fbp novumcredit.ro Utilizat de Facebook pentru a furniza o serie de produse publicitare, ar fi licitarea în timp real de la agenții de publicitate terțe; identifică browserele în scopul furnizării de servicii de publicitate și de analiză a site-ului. 3 luni Marketing